2016. január 31., vasárnap

Nagyon csokis-Meyer citrom curd cupcake


Imádom a muffinokat, cupcake-eket, de sajnos itthon nem nagyon rajonganak érte, ezért elég ritkán készítek. Most is csak 8 darabot csináltam, mert én sem eszek belőle sokat. Tehát a recept 8 darab hagyományos nagyságú muffinra lesz elég. A Meyer citrommal kolleganőm ismeretetett meg, egyből beleszerettem a különleges, édeskés-fűszeres, citrusos ízébe. A tésztába a héját reszeltem bele, a cupcake krémjét pedig maga a citrom adja. Egy citromból készített curd éppen elég lesz ennyi cupcake-hez.
Már nagyon várom a tavaszt és a jó időt, ami meg is látszik a kapszlikon és a hozzáillő ugyanolyan pillangós szalvétán is :)
Meyer citrom curd hozzávalók:
- 1 citrom
- 1 tojás
- 5 dkg nádcukor
- 5 dkg vaj
Elkészítés:
1. A citromot kettévágom, kinyomkodom a levét. (A héját is lereszelem, mert kelleni fog a muffin tésztájába).
2. A vajat felolvasztom és hagyom langyosra hűlni.
3. A tojásokat a cukorral habosra keverem egy lábasban, hozzáöntöm a citromlevet, közben kevergetem, majd hozzáadom a vajat is.
4. Tűzre teszem, alacsony fokozaton kevergetem, amíg be nem sűrűsödik. Hőfokmérővel folyamatosan ellenőriztem a hőmérsékletét, nem szabad 80 fok fölé mennie.
Muffin hozzávalók:
- 90 gr liszt
- 10 gr zabkorpa
- 60 gr nádcukor
- 40 gr vaj
- fél tk. sütőpor
- 1 dl tej
- 1 tojás
- 40 gr étcsoki
- 30 gr cukrozatlan kakaópor
Muffin elkészítése:

1. A cukrot, a vaníliáscukrot és a vajat habosra kavarom, hozzáadom a tojást.
2. Összekeverem külön a száraz hozzávalókat és ezeket is folyamatosan kevergetve adagonként belekeverem.
3. A tejet felmelegítem és leöntöm vele a csokit, hogy megolvadjon. Ezt is hozzáadom és jól elkeverem az egészet.
4. A sütőt előmelegítem 180 fokosra. A kapszlikba adagolom a tésztát, a tetejére még szórok egy kis csokiforgácsot és kb. 12 perc alatt  megsütöm őket.
5. A Meyer citrom curddal megkenem a tetejét és még oda is szórok egy kis csokiforgácsot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése