2016. február 10., szerda

Zabkása dióvajjal





Mostanában kaptam egy pár zacskó diót, így nem is volt kérdés, hogy kipróbáljam a házi dióvajat elkészíteni.
Kicsit macerás az aprítóval dolgozni, de aztán olyan finom dióvajat kaptam végeredményül, hogy idén karácsonykor biztosan ez fog a bejglibe kerülni.
A zabkására csak egy kis chiamagot szórtam. A dióvaj fogja úgyis megadni a zabkása ízét, ja és a narancs, amivel díszítettem :)

(Mogyoróvajas zabkását szoktam enni, de azt nem saját készítésű mogyoróvajjal, hanem boltival, mogyoróvajat még nem készítettem. Nagyon szeretem egyébként, mert csinálok egy alap zabkását és csak elkeverem benne a vajat. Gyors megoldás rohanós reggeleken.)

                        Hozzávalók:
Zabkásához:
1 dl tej
1 dl víz
35 gr zabpehely
5 gr zabkorpa


Dióvajhoz:
1 maréknyi dió
kb. 2 ek. olaj (dió, mandula, olíva, amit szimpatikus) 
kevés méz

Zabkása elkészítése:
A zabpelyhet, a zabkorpát egy tálba teszem, felöntöm a tej és víz keverékével, beteszem a mikróba. Magas fokozaton melegítem egy kicsit, aztán kiveszem, megkeverem, és megint beteszem, közben már figyelem, hogy ki ne fusson véletlenül. Nem igazán szoktam figyelni, hogy hány percig van bent, mert mindig az állagát nézem a zabkásának, így nem tudom megmondani, hogy hány percet vesz igénybe ez a folyamat. A lényeg, hogyha a zab már szinte teljesen magába szívta a tejet, de még egy kicsit "szaftos", akkor jó.

 

Dióvaj elkészítése:
1.  A diót beleteszem az aprítógépbe és elkezdem összezúzni. Néha megállítom, az oldalára tapadt diót visszalökdösöm, eközben mindig teszek bele egy kis olajat. Fontos, hogy mindig figyelni kell az állagát, és úgy adagolni bele az olajat.
2. Amikor már eléggé összetörte és már szinte krémes állagú a dió, akkor beleteszem a mézet és még egy kicsit hagyom a gépet járni.
3. Ezek után kész is a dióvajam, már csak össze kell keverni a zabkásával.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése