2016. február 24., szerda

Fitt túrós-meggyes




Már régebben is elkészítettem egyszer ezt a sütit, de most újra megkívántam. 
Egyrészt azért, mert futottam - némi kihagyás után - egy fantasztikus 5 km-t és ezért megérdemeltem. (Imádok futni, de most egy kis lesérülésben, majd kezelésben volt részem, így 1 hónap kimaradt a futásból, már nagyon hiányzott, mert nem sokat mozogtam. Most próbálok édességek terén is minden kalóriát megfogni, próbálok minél egészségesebb édességeket bemutatni és fogyasztani.) 
Másrészt azért, mert különben sem sok kalóriát tartalmaz. A tésztájába csak evőkanálnyi liszt és zabkorpa kell. Maximum ha a befőttbe sok cukrot tett az elrakó az dobja meg egy kicsit. 
A tetején a fahéjas kardamomtól nagyon pikáns ízvilágot kapunk.
Hozzávalók:
- 3 ek zabkorpa
- 2 ek finomszemű zabpehely
- 3 ek teljes kiőrlésű liszt
- 25 dkg túró
- 1 kk sütőpor
- 2 ek nádcukor
- 2 db tojás
- 0,5-1 dl tej

- 15 dkg meggy
- fahéj, kardamom

Elkészítés:
A száraz hozzávalókat összekeverem, majd minden mást egymás után beleteszek.
Kibélelem a tepsit vagy kikenem, beleöntöm a tésztát. 
A tetejére rádobálom a meggyet (ha befőtt, akkor előtte jól lecsepegtetem és kinyomkodom), majd a tetejét meghintem fahéjjal és kardamommal.
Előmelegített sütőben tűpróbáig sütöm. (180 fokon kb. 20 perc alatt kész)
(Bocsi a képek minőségéért, de egyszerűen szörnyű a fény odabent)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése