2016. február 18., csütörtök

Mogyóróvajas keksz


Mikor jön már a tavasz? Kérdezem és vágyakozok a jó időre, miközben ebbe a csodaszép, rózsás dobozba pakolom a kekszeket. Nagyon várom már, hogy a természet feléledjen, a virágok illata lengje be a levegőt és a színektől legyen élénk minden, na meg, hogy a Nap is végre száz ágra süssön.
Mostanában már azon töröm a fejem, hogy milyen édességek legyenek húsvétkor. Igazából az addig lévő kb. másfél hónap nagyon gyorsan eltelik és már itt is az ünnep. Valami egészségeset, de finomat kellene sütni, mint pl. ez a keksz, csak valami húsvétos formában.
Répás cupcake-et készítettem tavaly citromhabbal a tetején és rajta tojáscukorkákkal. Egészen az ünnephez illett. Akkor még nem írtam blogot, így képem sincs róla sajnos. Most azonban valami újat szeretnék kipróbálni.

De addig is itt ez a mogyoróvajas keksz, amit nagyon gyorsan össze tudunk dobni, pihentetni kell egy kicsit, aztán pedig negyed óra alatt megsülnek.
Ha valami gyors házi finomságra vágyok/vágytok, akkor érdemes kipróbálni.
Tehetünk bele csokit, aszalt gyümölcsöt, magvakat, olvaszthatunk rá csokit is akár.
Én egy teljesen egyszerű változatot dobtam össze, így spórolva a kalóriákkal :)

Hozzávalók:
10 dkg vaj
10 dkg nádcukor
1  tojás
20 dkg teljeskiőrlésű liszt
1 tk sütőpor
20 dkg mogyoróvaj

Elkészítés:
1. A lágy vajat habosra keverem a cukorral, hozzáadom a tojást is.
2. A lisztben elkeverem a sütőport, hozzáadom a vajas keverékhez, majd ha ezt jól beledolgoztam jöhet a mogyoróvaj is.
3. Hűtőbe teszem 30 percre, addig előmelegítem a sütőt.
4. Sütőpapírt teszek a sütőlemezre, gömböket formázok a tésztából, majd kilapítom.
5. Kb. 15 perc alatt kész is vannak.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése