2016. március 2., szerda

Lenmaglisztes kifli




Imádom ezt a sütit, annyira finom. Ennél csak az a jobb benne, hogy mennyire egészséges.
A recept Enikőtől származik, ahogy megláttam nála, egyből tudtam, hogy nekem is ki kell próbálnom. Azóta már sokszor sütöttem.
A család tagjai is bátran fogyasztják, mert még diéta idején is nyugodtan lehet belőle bőven lakmározni, na persze csak akkor, ha nem édes-cukros lekvárt teszünk bele. 
Nálam néhány így is készült, azok persze hamarabb elfogytak mint a natúr kiflik.
Ha töltelék nélkül készítjük, akkor bármivel párosíthatjuk, hogy ízesebb legyen. (Pl. túrókrémet kenhetünk rá, vagy sósan is ehetjük, akár egy kis sajtkrémmel vagy avokádókrémmel, bármivel)



Hozzávalók:
10 dkg lenmagliszt
8 dkg sikér
2 dkg zabkorpa
4 gr száraz élesztő
2,5 dkg vaj
só, cukor
3 dl langyos víz





Elkészítés:
1. A száraz összetevőket összekeverem, majd szépen apránként beleteszem a többi hozzávalót is.
2. Jól átgyúrom, majd kb. 1 órán keresztül meleg helyen kelesztem. Szép nagy lesz, de nem nő meg a duplájára.
3. Kör alakúra nyújtom, cikkekre vágom és a nagyobb résztől a kisebb felé tekerem. Szoktam bele tenni lekvárt is néha, akkor jó szorosan kell feltekerni, nehogy kifolyjon a töltelék.
4. Mehet is a sütőbe, tetszés szerint magokkal meg lehet szórni a tetejét, de akár a tésztába is lehet tenni.
(A sütőben még egy kicsit megkelnek, érdemes őket távolabb helyezni egymástól.)
5. Nagyjából 25 percig sütöm kb. 180 fokon.



És ez volt az első ilyen kiflim:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése