2016. március 9., szerda

Kókuszlisztes császármorzsa túrókrémmel

Most költözködünk éppen és a fele konyhai felszerelésem már az új lakásban van. Nem igazán tudok így sok mindent sütni, ezért kitaláltam, hogy most valami serpenyős finomságot készítek. 
A császármorzsa az egyik kedvencem! 
Ez a receptet onnan jött, hogy szerettem volna ebből a tésztából palacsintát sütni, de valahogy nem akart sikerülni, mert mindig szétesett, szétmorzsálódott. Így aztán elkezdtem egy fakanállal szétkeverni a serpenyőben és tádám, így született meg a császármorzsa!
A kókuszliszt annyira feldobja az ízét, hogy nem is vágyok arra, hogy a morzsa édes legyen, épp elég hozzá a túrókrém, és valamilyen gyümölcs, jelen esetben egy mandarin.
Hozzávalók:
(Ez a mennyiség bőven elég lesz kétszeri étkezésre is!)

fél bögre zabkorpa
fél bögre kókuszliszt és zabpehelyliszt keverve
1 tojás
kicsivel több mint fél bögre tej
1 pici só
túró, natúr joghurt
Császármorzsa:
Összekeverem a száraz hozzávalókat, majd beleöntöm a tejet és a tojást is belekeverem. Jó sűrű tésztának kell lennie.
A palacsintasütőbe egy kis (kókusz)olajat teszek, majd beleöntöm a tésztámat. Hagyom kicsit pirulni az alját, majd megfordítom - én középen szétvágom és úgy fordítom meg két részletben -, utána pedig elkezdem fakanállal "szétmorzsálni" a tésztát. Akkor jó, amikor már itt-ott megpirul. Én nem szoktam tovább sütni.
Túrókrém:
Annyi mennyiségű túrót teszünk egy tálkába, amennyit szeretnénk elfogyasztani, hozzáadunk ízlés szerint joghurtot és egy kis citromhéjat, én csaltam picit, mert 1 kávéskanálnyi vaníliáscukrot is szórtam még bele. (imádom a vaníliás túrókrémet :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése