2016. január 2., szombat

Szilveszteri sajtos kiflik

Sajnos egy kis technikai hiba miatt (nem volt internet) nem tudtam megírni a blogra a receptet, de most pótolom. Kelt tésztából készült, sajttal töltött szilveszteri kiflik.
Elég nagy az adag, nagyon sok kifli lett belőle. Talán ha csak egy kis nasinak készül, érdemes megfelezni az adagokat. Én vittem vendégség(ek)be is, és hozzánk is jöttek, úgyhogy ha nagy a társaság, akkor ez a mennyiség jó, ha kisebb, akkor a fele is elég.
Lencsegulyás volt a menü nálunk, ami egy elég laktató levesnek számít, utána 1-2 kifli és már jól is laktunk :)

Sikerekben és Boldogságban Gazdag Új Évet kívánok Mindenkinek!!!

Hozzávalók:

Tésztához:                            - 80 dkg liszt                                            
- 6 dl tej
- 2 tojás sárgája
- 5 dkg élesztő
- 1 tk cukor
- 1 dl olaj
- 1 tk só
  Töltelékhez:                                                                                           
                                                         - 15 dkg                                                          
- 25 dkg sajt
1 tk só
Tetejére:                                                                                             
- 1 egész tojás
- magok
Elkészítése:
1. A tejből kimérek 1 dl-t, meglangyosítom és ebbe belemorzsolom az élesztőt, beleteszem a cukrot és várom, hogy felfusson.
2. A többi alapanyaghoz hozzákeverem és jól összegyúrom. Duplájára kelesztem langyos helyen.
3. Addig a töltelékhez lereszelem a sajtot, a vajat megolvasztom, majd ezeket összekeverem és sót szórok még bele.
4. A tésztát én négy részre osztottam, jó vékony kerek formájúra kinyújtottam, majd negyedeltem és még azokat is 3 fele vágtam (mintha pizza lenne), és mindegyik közepébe tettem egy kicsit a sajtból, majd feltekertem kifli alakúra. A széleit nagyon alaposan be kell nyomkodni, mert itt-ott kifolyik belőle a sajt, ha nem megfelelően nyomkodjuk össze a tésztát.
5. A sütőt előmelegítem.
6. Az egész tojást jól felverem és megkenem vele a kiflik tetejét, erre jöhetnek az apró magvak, majd mehetnek a sütőpapíros tepsibe. Kicsit még hagyhatjuk kelni, de a sütőben is még szépen megdagadnak.
7. Sütöm 20-25 percig 180-200 fokon.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése