2016. január 17., vasárnap

Képviselőfánk

Ha már fánk időszak van, én is készültem egy képviselőfánkkal. A receptet a Nők Lapja Konyha tavalyi Desszert különszámából néztem, mert még soha nem csináltam ilyen égetett tésztát. 
Merem ajánlani mindenkinek ezt a receptet, sőt ha megvan a magazin, ott részletes leírás van hozzá és tippeket adnak, hogyan lesz a legjobb az elkészítése.
Azért majd 1-2-t én is leírok belőle.
Nem is olyan bonyolult, mint ahogy gondoltam :)
Hozzávalók 12 darabhoz:

Tésztához:
- 15 dkg liszt
- 15 dkg vaj
- 1,5 dl víz
- 3-4 db tojás
- csipet só, csipet cukor

Vaníliakrémhez: 
- 1 csomag vaníliás pudingpor
- 50 gr kristálycukor
- 2,5 dl tej
- 2 tojás
25 gr porcukor

Tejszínkrém:
- 2,5 dl tejszín
- 3 ek porcukor
- fél csomag habfixáló
Elkészítés:

1. Előkészület: 180 fokra előmelegítem a sütőt, egy edényben teszek be a sütő aljára vizet és így begőzölöm a sütőt.
2. A vajat, a vizet, a cukrot és a sót egy edényben közepes lángon hevítem, majd belekeverem a lisztet, továbbkeverem kb. 1-2 percig, amíg a tészta el nem válik az edény falától.
3. Leveszem a tűzhelyről, és egyesével belekeverem egészben  a tojásokat, először hármat, majd szálpróbát végzek (a hüvelyk- és mutatóujjam közé veszek egy kevés tésztát, ha kissé szétnyitom az ujjaim és nem szakad szét a tészta és egy vékony szálat tudok kihúzni, akkor jó a tészta).
Ha még nem jó, akkor még egy tojást belekeverek.
4. Sütőpapírt teszek a tepsire és erre nyomok csillagcsöves nyomózsákból, vagy anyukám régi hagyományos módon kanállal tett a tepsire egy adag tésztát és azt villával alakította csíkosra és hegyes tetejűre (jó ötlet, ha nincs nyomózsák). 
5. 20-25 perc alatt aranybarnára sütöm őket, az első 15 percben nem szabad az ajtót kinyitni, mert összeesnek. 
6. Amíg sülnek a fánkok, elkészítem a töltelékeket. A vaníliás töltelékhez a tojásokat szétválasztom, a fehérjét a porcukorral kemény habbá verem. A pudingport, a tojássárgákkal és egy kevés tejjel csomómentesre keverem, közben felteszem a tejet főni és belekeverem a cukrot. Majd a pudingos keveréket is beleöntöm és sűrű krémet főzök belőle. Leveszem a tűzről és hagyom egy kicsit hűlni, majd még langyosan hozzákeverem a tojásfehérjéket. 
7. A tejszínt elkezdem porcukorral felverni és még mielőtt teljesen kemény habbá válna, még előtte beleszórom a habfixálót. Csillagcsöves habzsákba teszem.
8. Rácsra helyezem a kisült fánkokat, és még langyosan recés késsel szétvágom őket.
Először a vaníliás krémet kanalazom rá, majd erre a tejszínhabot adagolom. Ráteszem a tetejüket. 1-2 órára hűtőbe teszem.
Porcukorral meghintve tálalom.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése