2016. január 13., szerda

Csicseriborsólisztes, kakaós gofri

Már nagyon régóta szerettem volna gofrit sütni, de nem volt sütőm. Karácsonykor anyukám meglepett eggyel, aminek aztán nagyon örültem. 
Végre reggelizhetek gofrit!!!
Leginkább jó sok pudinggal szeretem, de ez most nem az az időszak. Majd annak is eljön az ideje. Most egy naranccsal és egy kivivel ettem, ezzel fedezve a napi C-vitamin adagomat.
Hozzávalók 5 darabhoz:
- 6,25 dkg csicseriborsóliszt
- 1 dkg kakaó
- fél dl tej 
- 1 db tojás
- 3 dkg vaj
- 1 kis vaníliáscukor
- 1 csipet só
- kikenéshez olaj
Elkészítés:
- A lisztet összekeverem a kakaóval, vaníliás cukorral, sóval, majd hozzáöntöm a tojássárgát, a kissé megolvasztott vajat és a tejet is szépen apránként kevergetve hozzáadom, ha nem találjuk elég jónak a tésztát, akkor még mehet bele egy kis tej. (Én is még tettem hozzá, de nem néztem, hogy mennyit, nagyjából szerintem 10-15 cl lehetett. De ez lisztfüggő is, meg ha kakaósabb színűt akartok, akkor biztosan kell még bele több tej.)
- A tojásfehérjét habbá verem, majd beleforgatom a tésztába.
- Előmelegítem a gofrisütőt, kikenem egy kis olajjal, nagyjából 3-4 perc alatt megsül.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése