2015. október 6., kedd

Szilva galette





A galette, más néven francia pite nagy kedvencünk lehet, mikor rátalálunk. 
Ropogós tésztáját csak az egészen rusztikussá is formázható külseje múlja felül. 
Nagyon mutatós, egyszerűen elkészíthető desszert és az is nagyon jó benne, hogy az év bármely évszakában termő gyümölcseivel halmozhatjuk el. Az őszi szezon közepén nálam csak a szilva jöhetett számításba. De gondolkodom, hogy más gyümölcsökkel is kipróbálom. 
Sőt. Olvastam egészen különleges sós-zöldséges recepteket is. 
A galette egy felül nyitott pite, de a belsejébe tehetünk sok mindent, pl. krémeket is. 
Én most csak egy teljesen egyszerű gyümölccsel töltött verziót sütöttem.
Teljes kiőrlésű liszttel készítettem, és a cukorral is spóroltam, tehát még egészségesnek is mondható. Azt pedig mindenki imádni fogja, hogy külön kis pitét kap. Nekem nagyon bevált!

Hozzávalók:
200 g liszt
3 ek nádcukor
csipet só
100 g vaj
3-4 ek víz
8 nagyobb szilva
1-1 tk búzadara
fahéj, vanília



Elkészítés:
1. A lisztet, a cukrot és a sót összekeverem.
2. A vajat egy nagyon picit megolvasztom, majd belemorzsolom a tésztás keverékbe.
3. Ehhez jöhet a víz kanalanként.
4. Összegyúrom az egészet, kicsit pihentetem, addig bekapcsolom a sütőt 180 fokra.
5. Kinyújtom (kb. 3-4 mm), majd 8 db nagyjából 12 cm átmérőjű köröket vágok ki belőle.
6. A körök közepére kanalazok egy-egy teáskanál búzadarát, majd erre jöhet rá a szilva, félbevágva, vagy rácsíkozva, kinek hogy tetszik jobban.
7. A szilvákat megszórom vaníliás cukorral, barnacukorral és fahéjjal.
8. A tészta széleit ráhúzom a szilvás töltelékre és vagy összecsípem kb. 2 centinként, vagy ráhajtogatom.
9. A tészta szélét megkenem egy felvert tojással.
10. Kb. 15 perc alatt készre sül.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése