2015. október 9., péntek

Női szilva szeszély


Vendégségbe mentünk és az utolsó pillanatban találtam ki, hogy sütök valamit. Mivel gyorsan kellett alkotnom egy sütit, ezért találtam ki ezt az "egész tepsis" finomságot. Az ilyen típusú sütiket mindig sokkal gyorsabban el lehet készíteni, és a szállítása is egyszerűbb, mert felszeletelem és bedobom egy dobozba (mondjuk itt a habra vigyázni kellett).
Ez nem egy egyszerű női szeszély, mert a megszokott, hagyományos recepttől eltérően én szilvalekvárral halmoztam el, a tetejét pedig megszórtam mandulaszeletekkel.
Szeretek kísérletezni és némi újdonságot belecsempészni a jól bevált recepteknél.


Hozzávalók:
Tésztához: 30 dkg liszt
1 tojás
6 dkg margarin
5 dkg porcukor
fél dl tej
fél tk szódabikarbóna
Töltelék: 4 tojásfehérje
15 dkg porcukor
2 dl lekvár
mandula


1. A vajat a porcukorral kikeverem, beleteszem a tojást és a szódabikarbónát is. A lisztet és a tejet felváltva adagolom bele, majd összegyúrom a tésztát. Kb. fél cm vastagra nyújtom ki. 180 fokos sütőben 10 perc alatt megsütöm.
2. Közben a szobahőmérsékletű fehérjét habbá verem, mielőtt még kemény hab lenne, kanalanként beleteszem a porcukrot. Addig verem, míg fényes masszát kapunk.
3. A sütőből kivett tésztát megkenjük lekvárral és a tojáshabbal, majd a mandulát is rászórom. Visszateszem még 15-20 percre sülni, amíg a tojáshab enyhén megpirul.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése