2015. október 4., vasárnap

Mesés málna csoki





Ismét egy bonbonnal készültem. Az alapja nagyon egyszerű. Étcsokoládés ganachét készítettem, ezen van a málnalekvár és a burkot a tejcsoki adja. 
Feltétlenül jól passzol a csoki és a málna egymáshoz, nem csak sütikben és tortákban, hanem a bonbonban is nagyon jó párost alkot ez a kombináció.



Elkészítés:

Temperálom a külső burokhoz a  tejcsokit, ugyanúgy járunk el, mint a fehércsoki esetében.
Kiöntöm vele a bonbonformát. Odaütögetem a munkapulthoz a formát, a légbuborékok elkerülése érdekében, aztán kifolyatom a felesleges csokit, majd fejjel lefelé kicsöpögtetem a maradékot is. Lehúzom a felesleges csokit habkártyával.
Hűtőbe teszem kb. 10 percre.

Amíg megdermed a csokim, addig elkészítem a tölteléket.
A tejszínt felteszem melegedni, közben a csokit megolvasztom mikróban. A tejszínt ráöntöm a csokira, összekeverem, majd beleteszem a vajat.

A bonbonformát  kiveszem a hűtőből.
A málnalekvárt egy kis kávéskanállal töltöm be a formába, mindegyikbe egyet-egyet.
Közben a ganache is megpihent, és szobahőmérsékletű, így beletöltöm a habzsákba és mehet a formába a málnadzsemre. Kis helyet hagyok a záráshoz. Most megint mehet a hűtőbe 5-10 percre.

Újból temperálom a csokit.
Kiveszem a hűtőből a formát,  ráöntöm a csokit, mindegyikbe jusson megfelelő mennyiség, majd egy határozott mozdulattal lehúzom a maradékot. 
A hűtőben 1 óra alatt kész. 











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése