2015. október 22., csütörtök

Gránátalma-mascarpone torta


Mivel nem annyira jellemző, hogy tortát sütök, most gondoltam egy nagyot.
Gyönyörűszép gránátalmát vettem elég jó áron (ahhoz képest, hogy csak néha lehet kapni 1-1 helyen) és már meg is álmodtam magamban, hogy milyen tortát szeretnék belőle kreálni. 
Sajnos a piskótasütés nem az erősségem, mert nem bírom ki, hogy ne lessek be rá :)
Ilyenkor persze mindig összébb esik. De így is tetszik. Annyira feldobják az egész tortát a gránátalma magocskák.
Egy tippem van a tortához. Pár órára fogyasztás előtt érdemes hűtőbe tenni, mert akkor érnek össze igazán az ízek.


Hozzávalók:
Piskóta: 5 tojás
15 dkg cukor
12 dkg liszt
3 dkg kakaópor
2 ek olaj
Krém: 10 dkg fehércsoki
25 dkg mascarpone
1 dl habtejszín
Továbbá: lekvár
gránátalma magjai
fehércsoki




Elkészítés:
1. A tojásokat fehéredésig verem a cukorral és egy csipet sóval, majd hozzáadom a kakaóporral elkevert lisztet, a legvégén beleöntöm az olajat is.
2. Kerek tortaformába öntöm, 170 fokon kb. 30-35 percig sütöm.
3. Közben kikeverem a krémet. A tejszínt habbá verem, a csokit megolvasztom. A mascarponét habverővel kicsit felhabosítom, összekeverem a csokival, majd beleforgatom a tejszínhabot.
4. A piskótát kiveszem a formából, kicsit pihentetem, majd 3 lapra vágom. A legalsó lapra kenem a lekvárt, ráteszem a piskótát, a következő lesz a habos réteg, majd megint jön a piskóta. A tetejére halmozom a maradék krémet, erre jöhetnek a gránátalma magok, és egy kis reszelt fehércsokival dobom fel.
5. Min. 1 órát még pihentetem a hűtőben.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése