2015. október 13., kedd

Aprósüti

Ha már az előző receptemben elhasználtam a tojásfehérjéket, ki kellett találnom valamit, hogy mire használhatom fel a sárgákat...plusz egy jó nagy üveg szilvalekvárt sem akartam, hogy kárba vesszen. Így jött a Néró aprósüti. A sárgákat és a lekvárt is fel tudtam használni hozzá.
Bármilyen lekvárral megállja a helyét, tekintve, hogy az eredeti baracklekváros, én szilvalekvárral készítettem és az is nagyon-nagyon jól illett hozzá. Még annak is ízlett, aki egyébként nem szereti a szilvalekvárt.
Kicsit időigényes munka, mire mindet kinyomkodjuk a zsákból és aztán megsül, majd azokat csokival kidíszítjük, de annyira finom lesz, hogy megéri a sok fáradság. Mondjuk én egy éjszakát pihentettem és utána díszítettem csokival.

Ha kakaósat szeretnél csinálni, akkor a tésztába 2dkg kakaót kell tenni. Ilyenkor lehet variálni, hogy az alja kakaós, a teteje sima. Most ilyet nem készítettem, de azt is ki fogom próbálni.


Hozzávalók:
15 dkg margarin
15 dkg porcukor
5 tojássárgája
1 csomag vaníliás cukor
25 dkg liszt
15 dkg lekvár
reszelt citromhéj
olvasztott csoki



Elkészítés:
1. A lágy margarint a porcukorral és a vaníliás cukorral habosra keverem. Egyenként hozzáadom a tojássárgákat, majd beleforgatom a lisztet és a reszelt citromhéjat.
2. A tésztát habzsákba teszem. Sütőpapíros sütőlemezre kb. 2 cm-es korongokat nyomok.
3. Előmelegített sütőben 8-10 perc alatt 160 fokon sütöm.
4. Két sütit lekvárral "ragasztom" össze és olvasztott csokival díszítem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése