2022. december 26., hétfő

Panettone


 

Gyerekkori emlék nekem, hogy anyukám mindig kapott karácsonykor Panettonét a munkahelyén. Aztán mikor már nem dolgozott ott, a boltokban ritkán lehetett látni dobozos Panettonét, de ha láttam is, elég drága volt.

A Nők Lapja Konyha Desszert 2021/2. különszámában megláttam a receptet és mindenképpen ki akartam próbálni. Némi változtatással sajátomra formáltam.

Valószínűleg kellett volna bele még több töltelék, és hagyhattam volna, hogy kicsit tovább barnuljon a teteje, de most csináltam először, nem akartam elrontani és eléggé siettem is az elkészítésével :)


Hozzávalók:
- 500 g liszt
- 120 g cukor 
- csipet só
- 2 tojás + 1 sárgája
- 1 csomag szárított élesztő
- 2 dl langyos tej
- 150 g vaj/margarin
- reszelt narancshéj

- 100 g darabolt kandírozott narancshéj
- 50 g étcsokoládé




Elkészítés:
1. A langyos tejben felfuttatom az élesztőt egy csipet cukorral.
2. A lisztet összekeverem a cukorral, sóval, beleteszem a tojásokat, a tojássárgáját, a reszelt narancshéjat, a felfuttatott élesztőt. Dagasztani kezdem. Amikor összeállt, apránként beledolgozom a puha vajat.
3. Lefedve, langyos helyen duplájára kelesztem.
4. A megkelt tésztát lisztezett felületen kilapítom, megszórom a kandírozott narancshéjjal, kis kockákra darabolt csokival (lásd lent a képen). Jó alaposan belegyúrom a tésztába a "töltelékeket", majd gömböcöt formálok belőle.
5. Panettone formába teszem. /Ha nincs Panettone formánk, akkor hasonlóan is lehet csinálni, mint ahogyan én tettem. Van egy 20 cm átmérőjű tortaformám és azt magasítottam meg sütőpapírral.
6. Ebben a formában langyos helyen, letakarva még kb. 1 órán át kelesztem. Az utolsó percekben előmelegítem a sütőt 180 fokra.
7. A sütőbe teszem a kelesztés után, én 1 órán át sütöttem és kb. félidőnél letakartam a tetejét alufóliával, mert nagyon gyorsan pirult.

+ Tipp: Nekem valahogy nem került a tetejére a töltelékből, próbáljátok úgy fordítani, hogy legyenek felül csokidarabok, mert sütés után mutatósabban néz ki, mintha csupa sima a teteje. Így én miután kihűlt, meghintettem porcukorral.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése