2022. december 9., péntek

Áfonyás pite

 

Két pitét készítettem, az egyiket otthonra, a másikat az irodába. 

Mindig is szerettem volna kipróbálni, hogy nem csíkokkal halmozom el a pitét, hanem az egészet beborítom. 

Most eljött ennek is az ideje ☺️

A másik sajnos nagyobb formába került, így nem jutott a tetejére sok tészta, így csak csillagokat szaggattam rá és a szélére fonatot készítettem.

Legalsó kép a kedvencem, a pite mielőtt sütőbe került ☺️


Hozzávalók:

Tésztához:

- 30 dkg liszt

- 50 g porcukor

- 1 csipet só

- 125 g hideg vaj

- 1 tojás 


Töltelékhez:

- 40 dkg (fagyasztott) áfonya 

- 1 ek. keményítő 

- 1 ek. porcukor

- 1 tk. őrölt fahéj 

Tetejére: 1 tojás

Nyújtáshoz: liszt



Elkészítés:

1. A lisztet a porcukorral, a sóval és a vajjal elmorzsolom, hozzáadom a tojást, összegyúrom. Befóliázom és fél órára hűtőbe teszem.

2. Addig elkészítem a tölteléket. Egy lábasba teszem az áfonyát, hozzáadom a porcukrot, a fahéjat és a 2 evőkanál vízzel elkevert keményítőt. Addig forralom, míg az áfonya levet ereszt, majd a főzéstől besűrűsödik. 

3. A tészta 2/3-át lisztezett felületen kinyújtom, akkorára, hogy egy 24 cm-es piteformát kitöltsön és még a szélére is jusson.

4. Előmelegítem a sütőt 200 fokra. Én alsó-felső sütést használtam.

5. A maradék tésztát akkorára nyújtom, hogy befedje a pitét. 

Tetszés szerinti formákat lehet kiszúrni és a maradék tésztából. 

6. Az áfonyát a tésztára szedem, elegyengetem.

Óvatosan ráteszem a borító tésztalapot.

Akár csillagokkal körbe lehet tenni a pite szélét is.

7. Felvert tojással megkenem a tésztát. 

8. Nagyjából 30 perc alatt készre is sül a pite.

9. Porcukorral meghintem a tetejét.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése