2023. július 9., vasárnap

Meggyes pite

 

Meggyes sütik közül ez a pite a kedvencem, tele töltelékkel, kevés tésztával.




Hozzávalók

30*20 cm-es tepsihez

Tésztához:

- 400 g liszt

- 1 tk sütőpor

- 80 g porcukor

- 120 g vaj

- 2 ek tejföl

- 1 tojás

Töltelékhez:

- 1 kg meggy ( lehet fagyasztott is)

- 180 g cukor

- 2 csomag vaníliás pudingpor

- 4 dl víz 

Tetejére: 1 tojás 


Elkészítés:

1. A meggyet kimagozom, felteszem főni 2 dl vízzel, a cukorral. Közben a pudingport csomómentesre keverem 2 dl vízzel.

Amikor a meggy forrni kezd, akkor besűrűsítem a pudinggal.

2. Hagyom a tölteléket teljesen kihűlni, addig elkészítem a tésztát és előmelegítem a sütőt 170 fokos alsó-felső sütés funkcióban.

3. A száraz hozzávalókat (liszt, sütőpor, porcukor) elkeverem, majd a vajjal és a tejföllel morzsa állagú tészta alap lesz belőle, ehhez adom a tojást, amitől összeáll.

4. Átgyúrom, két részre osztom és a tepsi méretének megfelelő nagyságúra nyújtom lisztezett felületen.

5. A tepsit vajazom, lisztezem és beleegyengetem az alsó réteg tésztát, majd villával megszúrkálom és mehet is a sütőbe 10 percig.

6. Erre majd mehet a töltelék, ami már eléggé kihűlt.

7. A másik tésztát is kinyújtom és befedem vele a pitét.

8. Kb. 40 percig sütöttem.

9. Amikor kihűlt, porcukorral meghintve tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése