2023. augusztus 6., vasárnap

Kekszes-őszibarackos pite


Sziasztok!

Ebben a lehűlésben ideje bekapcsolni a sütőt és sütni valami finomat. 
Még időben, hogy ne maradjunk le az őszibarack szezon végén egy kis barackos sütiről.
Az én választásom egy morzsasüti lett, mert még sosem csináltam és most végre kipróbáltam.


 

Hozzávalók:

Tésztához:

- 100 g cukor

- 250 g liszt

- fél tk. sütőpor 

- 1 csipet só

- 125 g hideg vaj

- 1 tojás 

Töltelékhez:

- 5-6 őszibarack 

- 50 g vajas keksz

Morzsához:

- 100 g vajas keksz

- 50 g porcukor

- 70 g hideg vaj



Elkészítés:

1. A tésztához a lisztet, cukrot, sütőport és a sót elkeverem, majd hozzáadom az összedarabolt vajat és a tojást, összegyúrom. 

2. Egy 24 cm-es tortaformát kivajazok, lisztezek. Ebbe teszem a tésztát, az aljára és az oldalára is peremet képezek. Letakarva hűtőbe teszem 20 percre.

3. Addig ledarálom a kekszet az aprítógépben (aprítógép híján zacskó+sodrófa), az őszibarackokat megtisztítom és 6-7 gerezdre szeletelem.

4. A sütőt előmelegítem 180 fokra alsó-felső sütés funkcióban.

5. Kiveszem a hűtőből a tortaformát, megszórom 50 g kekszmorzsával, majd a barackszeleteket körkörösen elrendezem rajta. (Lentebb a kép)

6. A maradék darált kekszet a cukorral és a vajjal morzsa állagúra gyúrom és morzsálom el. A barack tetején eloszlatom.

7. Beteszem a sütőbe, ahol 30 percig sütöm. Ha a teteje már nagyon pirulna közben, akkor alufóliával letakarom.

8. A kihűlt tortát porcukorral hintem és vaníliafagyival tálalom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése