2016. augusztus 18., csütörtök

Áfonyás-csokis Cupcake

Ezekkel a Cupcake-ekkel a Meglepetés és a Rama közös játékába pályáztam.
Nagyon örültem, amikor értesítettek, hogy a legjobb négy közé kerültem :)
Hatalmas boldogság volt számomra, hogy végre díjazzák is azt, amivel a legjobban szeretek foglalkozni :)
Mivel most áfonya szezon van, és ez a legkedvencebb gyümölcsöm, így nem is volt kérdés, hogy ezzel fogok pályázni. Már amikor olvastam a hirdetést, akkor megszületett a fejemben ez a koncepció.
Brownie-szerű muffin és a tetején áfonyahab. Igazán remek páros!
P.S. A receptet a ma megjelent Meglepetésben is megtaláljátok ;)
Hozzávalók 5 darabhoz:
Muffin:
- 2dkg vaj
- 4 dkg zabpehelyliszt
- 3 dkg nádcukor
- 2,5 dkg cukrozatlan kakaópor
- 2 dkg étcsokoládé (kb. 70%-os)
- 3 darab tojás
- fél csomag sütőpor
- 1 csomag vanilincukor

Habhoz:
- 1 dl habtejszín
- 250 g mascarpone
- 1 ek porcukor
- 10-15 dkg áfonya, szeder (vagy málna)

Elkészítés: 
1. A vajat megolvasztom a csokival. A tojásokat szétválasztom, a fehérjét habbá verem a cukorral, majd hozzáadom a sárgákat és az olvasztott vajas csokit.
2. A lisztet elkeverem a kakaóporral és a sütőporral, majd az előző keverékhez adom folyamatosan adagolva.
3. Szilikonos muffinformákba töltöm kiskanállal, 180-190 fokra előmelegített sütőben sütöm kb. 20-25 percig. 
4. Közben elkészítjük a habot a tetejére. A tejszínt habbá verem a porcukorral. A gyümölcsöket pürésítem botmixerrel és hozzáadom a mascarponéhoz. Majd ezt az egészet óvatosan összeforgatom.
5. A muffinok tetejére adagolom habzsákból a habot és díszítem áfonyával, csokiforgáccsal.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése