2016. április 2., szombat

Teljes kiőrlésű amerikai palacsinta

Megint véget ért egy habzsi-dőzsi ünnep, ideje megint a kalóriákkal foglalkozni.
Ennek hatására készítettem el ezt az amerikai palacsintát csak teljes kiőrlésű lisztből, cukor hozzáadása nélkül.
Már régebben is kísérleteztem vele, de még ilyen jól nem sikerült mint most. 
Ezek lesznek a pontos arányok.
Reggelire pár darab nagyon laktató. Önmagában is nagyon finom, de kombinálható sovány túróból készült krémmel, chiapudinggal... vagy ha nem diétásan szeretné valaki fogyasztani, akkor öntetekkel, pudinggal, lekvárral...akár egy rendes palacsinta, csak ezt nem lehet feltekerni :)
Hozzávalók:
- 20 dkg teljes kiőrlésű liszt
- fél csomag sütőpor
- egy csipet só
- 3 dl tej
- 1 tojás
- 5 dkg vaj + a serpenyőbe egy kis darabka
Elkészítés:
1. A lisztet, a sót és a sütőport elkeverem. A tojást habosra keverem, beleöntöm folyamatos kevergetés közben a tejet és az olvasztott vajat. Arra vigyázzunk, hogy a vaj már ne legyen túlzottan meleg. Ha kikevertem, akkor mehet is bele adagolva a lisztes keverék, szép simára keverem.
2. Kis darab vajat teszünk a palacsintasütőbe, majd ha elolvadt, akkor mehetnek is sorban bele a kis palacsinták. Én egyszerre hármat sütöttem. Elég sok lesz belőle, nem számoltam meg, de kb. 15 db.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése