2015. november 19., csütörtök

Zabpalacsinta ricottakrémmel


Egy jó kis palacsintának nem lehet ellenállni. Nálunk elég sűrűn készül, mert nagyon szeretjük.
Szoktam csinálni kis minipalacsintákat is, de ez most egy hagyományos méretű, hogy lehessen bele krémet tölteni. 
Nem igazán dolgoztam még ricottával, most kipróbáltam töltelékként és szerintem nagyon fincsi. Legközelebb a tésztát keverek belőle. Remélem jól sikerül és azt is megoszthatom Veletek!



Hozzávalók:
20 dkg liszt (nekem ez 15 dkg zabpehelyisztből és 5 dkg fehér lisztből készült)
1 db tojás
4 dl tej
2 dl víz
2 ek napraforgóolaj
1 csipet só
Ezen kívül ízlés szerint lehet citromhéjat, (nád)cukrot, vaníliás cukrot beletenni.

Krém: 250 gr ricotta, ízlés szerinti cukor, vaníliás cukor, nekem citromos ízű volt, úgyhogy én egy kis citromreszeléket tettem bele ízesítésnek.


Elkészítés:
1. A liszthez hozzáadom a sót (cukrot, van.cukrot)
2. A tejet, tojást, vizet és az olajat összekeverem és szépen apránként hozzáadom a liszthez.
3. Felhevítem a serpenyőt. Az első palacsinta sütésénél szoktam egy teáskanálnyi olajat tenni a serpenyőbe.
4. Ezután jöhet a palacsintasütés a szokásos módon, a palacsinta mindkét oldalát szép aranybarnára sütöm.
5. Elkészítem a ricottakrémet. A hozzávalókat egyszerűen csak jól összekeverem és megtöltöm vele a palacsintákat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése