2023. december 26., kedd

Mákos szelet

Karácsony, karácsony… kellene valamit sütni, kellene egy kis bejgli is, de annyira utálom, hogy annyit dolgozok vele és szétreped, így amint megláttam ezt az ötletet, hogy szeletsütit is lehetne készíteni, azonnal tudtam, hogy ez kell nekem 😁

Mákos töltelékre esett a választásom, mert jobban szeretem, mint a dióst, kettőre meg már nem volt energiám.

Boldog (repedezésmentes) karácsonyt! ☺️🎄

Hozzávalók:

Tészta

- 500 g liszt

- 150 g hideg vaj

- 7 g porélesztő 

- 1 dl tej

- 100 g sütőmargarin

- 50 g porcukor

- 2 tojássárgája

- csipet só

Töltelék:

- 400 g darált mák 

- 2,5 dl tej

- 200 g cukor

- 1 citrom reszelt héja 

Tetejére: 1 db tojás 




Elkészítés:

1. Az élesztőt langyos tejben kevés cukorral felfuttatom.

2. A lisztet, a porcukrot, sót, vajat, margarint egy tálban morzsásra keverem.

3. Ezután hozzáadom a felfuttatott élesztőt, tojássárgákat és tésztává gyúrom. Folpackba csomagolom és legalább egy órát hűtőben pihentetem.

4. Addig elkészítem a tölteléket. Felforralom a tejet a cukorral és ráöntöm a mákra, belereszelem a citromhéjat és alaposan összekeverem. Hagyom kihűlni.

5. A tésztát négy, a tölteléket három egyenlő részre osztom, a tésztát egyesével vékony, kb 25*30 téglalap alakúra nyújtom, közéjük a tölteléket rétegezem. (Én a sütő tepsijét használtam.)

6. A tetejét megkenjük tojással, de ha azt szeretnénk, hogy márványos legyen akkor először lekenem tojássárgájával, hagyom megszáradni, majd lekenem tojásfehérjével és azt is hagyom megszáradni.

7. Pár helyen megszúrkálom, úgy teszem a 180 fokra előmelegített sütőbe alsó-felső sütési módban. Én 40 percig sütöttem, de kb a 25. percnél fóliával letakartam, nehogy megégjen a teteje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése