2023. december 22., péntek

Citromos pöffeteg

Az egyik kedves kolléganőmtől kaptam Meyer citromot, aminek kifejezetten örültem, mert imádom! 

Azért különleges citrusféle, mert egy kicsit édeskésebb, mint a hagyományos citrom.

Sokat gondolkoztam, hogy mit kellene belőle készíteni, pl. egy tartot, de idő hiányában nem tudtam megvalósítani, így gyorsan összedobtam ezeket a pöffetegeket és nagyon jól kihozta a citrom különleges ízét.

Persze nyilván hagyományos citrommal is nagyon finom lesz ☺️


Hozzávalók:

- 300 g liszt
- 120 g vaj
- 2 db tojás 
- 120 g porcukor 
- fél csomag sütőpor 
- 1 csomag vaníliás cukor
- 2 citrom héja
- 1 citrom leve
Hempergetéshez: kb. 100 g porcukor

Elkészítés:
1. A vajat a liszttel elmorzsolom, majd beleteszem az összes többi hozzávalót is.
(Sárga színét adhatja kurkuma vagy pár csepp sárga ételfesték) 
Kicsit ragacsos a massza, de könnyen formázható lesz, miután legalább egy fél órát pihentetem hűtőben.

Addig a sütőt alsó-felső sütés fokozatban 180 fokra előmelegítem.

2. A hűtőből kivéve kis gombócokat formázok, majd belehempergetem a porcukorba jó alaposan.

3. Sütőpapírral bélelt tepsire teszem őket egymástól kicsit távolabb, mert szét fog terülni, míg sül. 

4. Az előmelegített 180 fokos sütőben kb. 10 perc alatt megsül.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése