2022. október 16., vasárnap

Kókuszos cupcake

 Valami kókuszosat szerettem volna enni...

A legegyszerűbb nyilván egy muffin készítése, de gondoltam, akkor már egy kicsit mutatósabbat kellene összehozni.

Így készültek el ezek a kókuszos cupcake-ek.

A muffin receptje a már régi bevált alaprecept. A kókusz pedig töltelékként került bele, meg a tetejére 😄



Hozzávalók:

Muffinhoz: 
- 250 g liszt
- 120 g vaj
- 100 g cukor
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1 tk sütőpor
- 3 egész tojás

Töltelék:
- 170 g sűrített tej
- 70 g tejpor
- 100 g kókuszreszelék
- 1 tk vaj
- fél dl víz

Topping:
- 150 g mascarpone
- 1 tábla fehér csoki

Tetejére: 
- kókuszreszelék
- Raffaello golyók


Elkészítés:

1. Először is elkészítem a tölteléket.  
Az összes hozzávalóját beleteszem egy lábasba és jól összemelegítem, majd hagyom kihűlni.
2. A sütőt előmelegítem 170 fokra. 
3. A cukrot habosra keverem a vajjal, hozzáadom a sütőport és a lisztet, az egész tojásokat és vaníliás cukrot is.
4. Ha szépen összeállt a tészta, akkor a muffin formákba teszek belőle kb. egy teáskanálnyit, majd mehet rá 1-2 teáskanál töltelék és végül még egy teáskanálnyi tészta.
Majd mehetnek a sütőbe, addig sütöm míg szép aranybarnák lesznek. 
Ez kb 20-25 perc, de sütőnként eltérő lehet, mindenképp ellenőrizzük.
(Nekem a töltelék néhol utat tört magának a két tésztaréteg között, de semmi pánik, iszonyat finom, ahogy megsül a kókuszos cucc 😄)
5. Amíg megsülnek, addig a fehércsokit megolvasztom, hozzákeverem a mascarponéhoz és beletöltöm habzsákba.
6. Az elkészült és kihűlt muffinokat feldíszítem a mascarponés krémmel, megszórom kókuszreszelékkel és én tettem a tetejére egész vagy félbevágott Raffeello golyókat is, hogy tuti nagyon kókuszos legyen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése