2021. december 25., szombat

Karácsonyi túrós bukta

 Boldog karácsonyt kívánok mindenkinek!

Már korábban is elkészítettem a hagyományos túrós buktát, most is az alapján sütöttem meg, csak most közel tettem őket egymáshoz, hogy összenőjenek fa alakúra ☺️

 


 Hozzávalók: 
(19 gömb alakú buktához)
- 50 dkg liszt
- 1 kk só
- 3 dkg friss élesztő (vagy 1 tasak szárított)
- 10 dkg vaj
- 2,5 dl tej
- 5 dkg porcukor
- 2 tojássárgája
- 1 egész tojás a kenéshez

Töltelékhez: 
- 25 dkg túró
-1-2 ek búzadara
- 2-3 ek porcukor
- 1 cs vaníliás cukor
- reszelt citromhéj
- 1 egész tojás
 
Lekenéshez: 1 egész tojás 



 
Elkészítés:
 
1. A lisztet, a sót és a vajat elmorzsolom. 
A meglangyosított tejbe beleszórom az élesztőt, teszek bele egy kis cukrot és felfuttatom.
2. A lisztes keverékhez öntöm a felfuttatott élesztőt és a két tojás sárgáját is hozzáadom. Sima tésztává dagasztom, majd letakarva, langyos helyen a duplájára kelesztem.
3. Átgyúrom a tésztát, lisztezett deszkán fél cm-es téglalap alakúra nyújtom és 6-7 cm-es kockákra vágom.
4. A töltelék hozzávalóit összekeverem, 1-1 evőkanállal teszek a tészták közepére. Ezután kis bukta alakúra hajtom, majd gömbölyítem őket.
5. Sütőpapíros tepsire helyezem őket - most épp karácsonyfát formázva, 1 nagyobb alulra a karácsonyfa törzsének, majd 5, 4, 3, 2, és 1 darabot tettem egymás mellé felfelé mindig eggyel kevesebbet - az "összecsípés" fontos, hogy alulra kerüljön, egymástól nem túl távol tettem őket, hogy összeérjenek sütés közben.
6. Megkenem a felvert tojással és a 170 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsülnek (alsó-felső sütés).
7. Tálaláskor egy kis porcukorral meghintem.
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése